Ενδιαφέροντα από την Ελλάδα καί τον κόσμο

Μπέρμιγχαμ - Η πόλη της Αγγλίας που κατοικείται κυρίως από μουσουλμάνους, εφαρμόζεται η σαρία

2017-05-24 21:16

Μπέρμιγχαμ -Η πόλη της Αγγλίας που κατοικείται κυρίως από μουσουλμάνους, εφαρμόζεται η σαρία [εικόνες]

Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Αγγλίας. Εκεί όπου ο τρόπος ζωής των ισλαμιστών τείνει να κυριαρχήσει και απειλεί να τινάξει στον αέρα μια κοινωνία που πέφτει θύμα της πολυπολιτισμικής ουτοπίας.

Ένα τυπικό απόγευμα χειμώνα στο Μπέρμιγχαμ: ατμόσφαιρα πηχτή από ομίχλη, παντού κτίρια από κόκκινα τούβλα, χαρακτηριστικό της βιομηχανικής κληρονομιάς αυτής της πόλης στο κέντρο της Αγγλίας. Στις 2 το μεσημέρι το φως σχεδόν εκλείπει. Ακούγεται δυνατά η φωνή του μουεζίνη από τον μιναρέ του επιβλητικού τζαμιού Birmingham Central Mosque. Αλλοι ακολουθούν την ώρα το βρετανικού τσαγιού και άλλοι προσκαλούνται, με τεράστια μεγάφωνα, να προσέλθουν στο τζαμί: τις καθημερινές, περίπου 6.000 άτομα το κατακλύζουν. Αντρες ντυμένοι με το παραδοσιακό ένδυμα, το kamis, και γυναίκες καλυμμένες με μαύρο πέπλο από το κεφάλι ως τα νύχια. «Allahou Akbar», ακούγεται από τον μιναρέ στη μισή πόλη. Στον δρόμο, μια ομάδα κοριτσιών παίζει και επαναλαμβάνει στα αραβικά: «Ο Θεός είναι μεγάλος».


Το Μπέρμιγχαμ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Αγγλίας, μετά το Λονδίνο. Εχει περίπου 1 εκατομμύριο κατοίκους, εκ των οποίων οι μισοί είναι εμιγκρέδες και το 1/4 αυτών είναι μουσουλμάνοι. Στη λαϊκή συνοικία Small Heath, στο κέντρο της πόλης, το 95% των κατοίκων είναι μουσουλμάνοι.
Αλλά και στον κεντρικό δρόμο Coventry Road η καθημερινότητα κινείται στον ρυθμό των  μουσουλμάνων, οι γυναίκες, ακόμη και τα μικρά κορίτσια φοράνε πέπλο που τις καλύπτει. Τα καταστήματα έχουν ειδικό ωράριο που αντιστοιχεί στην καθημερινή προσευχή. Οι τυπικές παμπ της πόλης σερβίρουν χαλάλ, δεν έχουν αλκοόλ και μοιράζουν τον χώρο σε ανδρικό και γυναικείο, με κουρτίνες. Τα μαγαζιά πουλάνε ισλαμικά ρούχα και τα βιβλιοπωλεία είναι θρησκευτικά.

Τα τουριστικά πρακτορεία διαφημίζουν ταξίδια «muslim friendly» με όρους για τις γυναίκες.


Η γαλλική LeFigaro έκανε ένα ταξίδι στο Μπέρμιγχαμ και συνάντησε κατοίκους της περιοχής. «Η Αγγλία δεν είναι Γαλλία. Η ανεξιθρησκεία στη δική σας χώρα είναι άλλοθι για να τιμωρείτε τους μουσουλμάνους. Η Γαλλία είναι δικτατορία. Εδώ στην Αγγλία είμαι ελεύθερη να φοράω νικάμπ ολόσωμο και να διδάσκω παιδιά σε ένα δημόσιο σχολείο. Μπορώ να προσεύχομαι καθημερινά μέσα σε ειδική αίθουσα στο σχολείο. Αυτό το ένδυμα που φοράω είναι εντολή του Θεού μου και με προφυλάσσει από τα ανδρικά βλέμματα», δηλώνει στην εφημερίδα μια νεαρή δασκάλα της πόλης.

Και πράγματι, δεν υπάρχει στην Αγγλία διάκριση μεταξύ δημόσιας ζωής και θρησκείας, όπως γίνεται στη Γαλλία. Στο Μπέρμιγχαμ, ορισμένα δημόσια σχολεία διοργανώνουν εκδρομές για τους μαθητές σε ναούς και τζαμιά, όπου οι ιμάμηδες τούς μαθαίνουν τα στοιχειώδη της προσευχής καθώς και κάποιες σουράτες, ακόμη και στους μαθητές χριστιανικής πίστης.


Στο Μπέρμιγχαμ τα παιδιά των μουσουλμάνων έχουν την ίδια καθημερινότητα με τους μεγάλους. Στις 17:00 αλλάζουν τη στολή του σχολείου και φοράνε abaya ή kamis για να παρακολουθήσουν κατηχητικό και μαθήματα Κορανίου, στα τζαμιά της πόλης. «Εδώ η σαρία δεν είναι πρόβλημα! Είναι ο καλύτερος νόμος, είναι πάνω από όλους τους άλλους. Η σαρία απαιτεί να κόβουμε το χέρι ενός κλέφτη, να σκοτώνουμε τους βιαστές και τους δολοφόνους», δηλώνει στην εφημερίδα ο Mohamed, ο οποίος φοράει ένα kamis ως τον αστράγαλο, όπως οι σαλαφιστές μουσουλμάνοι.


Η σαρία γίνεται ανεκτή στην Αγγλία. Υπάρχουν σήμερα περίπου 100 «sharia courts» στη χώρα. Πρόκειται για επίσημα ισλαμικά δικαστήρια, τα οποία βρίσκονται κυρίως μέσα σε τζαμιά και δικάζουν τρέχοντα θέματα: κληρονομιές, γάμους, διαζύγια κ.λπ.

Ο Mohamed Talha Bukhari, ιμάμης στο Birmingham Central Mosque, είναι ένας από τους δικαστές. «Δεν είναι ένας παράλληλος νόμος με τους νόμους της χώρας. Εμείς στηριζόμαστε πάνω σε θρησκευτικά κείμενα για να αποφασίσουμε. Είναι σημαντικό να εγγράφουμε τους γάμους στα δικά μας καταστατικά», δηλώνει.


Για ορισμένους, το να επιτρέπει η Αγγλία την εφαρμογή της σαρία είναι κάτι πολύ τραβηγμένο. Πολλές φωνές υψώνονται ήδη στη χώρα όπου κατοικούν πάνω από 3 εκατομμύρια μουσουλμάνοι και καταγγέλλουν τον κίνδυνο ισλαμοποίησης της βρετανικής κοινωνίας.

Η Gina Khan είναι εκπρόσωπος και μέλος του One Law for All, ένα κίνημα εναντίον της σαρία στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Αυτά τα δικαστήρια είναι παράνομα και δεν συνάδουν με τη δημοκρατία μας. Οι φανατικοί κρύβονται πίσω από μια εικόνα ισότητας και ανοχής. Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική και οι αποφάσεις λαμβάνονται συνήθως εναντίον των γυναικών. Με τη σαρία οι άνδρες μπορούν να είναι πολύγαμοι ή να διώχνουν τις συζύγους τους», δηλώνει.


Αυτή η ακτιβίστρια προέρχεται από μουσουλμανική οικογένεια, αλλά μάχεται τον φανατισμό. Πιστεύει ότι αυτά τα δικαστήρια είναι το άλλοθι για να εξαπλώσουν οι φονταμενταλιστές την επιρροή τους στην κοινότητα. Η ακτιβίστρια θυμίζει την περίπτωση του Anjem Choudary, του προπαγανδιστή από το Λονδίνο ο οποίος υποσχόταν να μεταμορφώσει το Παλάτι του Μπάκιγχαμ σε τζαμί. «Αυτός ο εξτρεμιστής, πριν καταδικαστεί το 2016 σε 5 χρόνια φυλάκιση, γιατί προσκυνούσε το ισλαμικό κράτος, ήταν δικαστής σε ένα από αυτά τα δικαστήρια του νόμου της σαρία», αναφέρει.

«Πνίγεται η βρετανική κοινωνία από τους ισλαμιστές;», διερωτάται η γαλλική εφημερίδα. Ορισμένοι ανησυχούν. Το 2014 ένα ανώνυμο γράμμα εστάλη στις βρετανικές αρχές και κατήγγειλε ότι ομάδες φανατικών μουσουλμάνων είχαν κυριαρχήσει σε ορισμένα δημόσια σχολεία του Μπέρμιγχαμ. Η επιστολή ανέφερε ότι στα εν λόγω σχολεία διαχωρίζουν τα κορίτσια από τα αγόρια στις τάξεις, πιέζουν αφόρητα τους μη μουσουλμάνους καθηγητές και αρνούνται ορισμένα μαθήματα, όπως η μουσική.

Η υπόθεση ονομάστηκε «Δούρειος Ιππος» και ανάγκασε τις βρετανικές αρχές να κάνουν έρευνα. «Ο "Δούρειος Ιππος" συντάραξε την πόλη. Η κυβέρνηση αντέδρασε επιβάλλοντας στους καθηγητές να επισημαίνουν κάθε σημάδι θρησκευτικής ριζοσπαστικοποίησης στους μαθητές. Η δική μας οργάνωση δούλεψε για να τους μάθουμε να επικοινωνούν περισσότερο με τους γονείς τους», δηλώνει ο Asif Afridi, μέλος του Brap, μια οργάνωσης για τον διακοινοτικό διάλογο.
Το Golden Hill Rock Academy ήταν ένα από τα σχολεία που επλήγησαν από το σκάνδαλο «Δούρειος Ιππος».


Η εφημερίδα συνομίλησε και με έναν 18χρονο Γάλλο, τον Ali, ο οποίος ζει στο Μπέρμιγχαμ με την οικογένειά του εδώ και δέκα χρόνια. Ο πατέρας του κατάγεται από την Τυνησία και έφερε την οικογένειά του στο Μπέρμιγχαμ για επαγγελματικούς λόγους. Ο 18χρονος αφηγείται στην εφημερίδα πώς άλλαξε ο πατέρας του από τη στιγμή που εγκαταστάθηκαν στην πόλη.

«Η πρακτική του έγινε ριζοσπαστικοποιημένη, άφησε γένια». Ο Ali αναγκάστηκε να πάει σε μουσουλμανικό σχολείο και να παρακολουθεί μαθήματα για το Κοράνι κάθε βράδυ, στο τζαμί. «Υπάρχουν πολλά ιδιωτικά σχολεία μουσουλμάνων στην πόλη. Ολα δήθεν σε μαθαίνουν την ανοχή, την αγάπη και την ειρήνη. Δεν είναι αλήθεια. Πίσω από αυτούς τους τοίχους σάς γεμίζουν το μυαλό με στίχους από το Κοράνι, με μίσος, με έλλειψη ανοχής». Ο Ali θυμάται τη σιδερένια πειθαρχία που επιβάλλουν οι ιμάμηδες, τις σωματικές τιμωρίες.

Η επίσης Γαλλίδα Mobin, 19 ετών, έφτασε στο Μπέρμιγχαμ πριν από μερικούς μήνες με την οικογένειά της, η οποία επέλεξε να εγκατασταθεί εκεί για θρησκευτικούς λόγους. «Ο πατέρας μου βρίσκει ότι είναι καλύτερα εδώ. Μπορούμε να φοράμε πέπλο άφοβα και βρίσκουμε σχολεία όπου τα κορίτσια δεν είναι μαζί με τα αγόρια. Το Μπέρμιγχαμ είναι κάπως σαν μουσουλμανική χώρα. Είμαστε μεταξύ μας, είναι δύσκολο», λέει.

Πηγή:  iefimerida.gr 
 

Βαδίζοντας στα χνάρια του Λεωνίδα - 19 Αμερικανοί πεζοναύτες διενύσαν 378 χλμ σε οκτώ ημέρες απο την Σπάρτη στις Θερμοπύλες

2017-05-22 22:52

Διανύοντας 378 χλμ μέσα σε οκτώ ημέρες, 19 Αμερικανοί πεζοναύτες, άλλοι εν ενεργεία και άλλοι βετεράνοι, έκαναν το όνειρό τους πραγματικότητα: έζησαν βήμα-βήμα τη διαδρομή Σπάρτη–Θερμοπύλες, την επική πορεία που έκαναν πριν από 2.500 χρόνια ο σπουδαίος βασιλιάς της Σπάρτης και οι 300 γενναίοι συμπολεμιστές του.

Βαδίζοντας πάνω στα χνάρια του Λεωνίδα, διέσχισαν πόλεις, χωριά, αρχαία και σύγχρονα μονοπάτια, για να φθάσουν αργά το μεσημέρι της περασμένης Κυριακής στο Άγαλμα του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, στη διαδρομή υπήρξαν δύσκολες στιγμές που ένιωθαν ότι είχαν φτάσει στα όριά τους.

«Είναι χειρότερα και από την εβδομάδα της κόλασης», αστειεύτηκε κάποιος αναφερόμενος στη θρυλική εκπαίδευση των Αμερικανών πεζοναυτών. Ειδικά μετά την πέμπτη ημέρα, εξαντλημένοι και με πόδια τραυματισμένα, κάποιοι ανακοίνωσαν πως θα σταματούσαν.

«Ένας μάλιστα είχε ανεβάσει πυρετό και ο γιατρός τού συνέστησε να συνεχίσει με το συνοδευτικό αυτοκίνητο. Και όμως, στις πέντε το επόμενο πρωί ήταν όλοι εκεί. Όλοι έχουμε αποθέματα δύναμης που δεν γνωρίζουμε», εξήγησε ο Λανς Κάμινγκς, βετεράνος πεζοναύτης.

«Βοήθησε πως είχαμε στην ομάδα τον Κάιλ που είναι τετραπληγικός και έκανε τη διαδρομή με το ποδήλατό του χωρίς καμία άλλη βοήθεια. Όταν βλέπαμε εκείνον να μην το βάζει κάτω, δεν υπήρχαν περιθώρια για γκρίνια ή παραίτηση», συμπλήρωσε.

Οι Αμερικανοί ήταν εμφανώς καταπονημένοι στον τερματισμό. Όταν έφτασαν στο μνημείο έριξαν στην πλάτη τους μια αμερικανική και μια ελληνική σημαία και περπάτησαν μέχρι το Άγαλμα του Λεωνίδα.

Εκεί, φώναξαν με ενθουσιασμό «Μολών λαβέ» σε σπαστά ελληνικά και φωτογραφήθηκαν γεμάτοι χαρά και ικανοποίηση, δηλώνοντας θαυμαστές των τριακοσίων Σπαρτιατών.

«Ήταν μια συγκινητική στιγμή για όλους», θα πει αργότερα ο Κάμινγκς.

«Μέσα από αυτή τη διαδρομή αγαπήσαμε την Ελλάδα, μάθαμε ακόμα περισσότερα για την ιστορία και την κουλτούρα σας και βέβαια πετύχαμε το στόχο μας».

Το προηγούμενο βράδυ είχαν μάθει πως είχαν καταφέρει να συγκεντρώσουν 300.000 δολάρια που θα δοθούν σε οικογένειες πεζοναυτών που έχουν ανάγκη

Δείτε το βίντεο

Θέμα χρόνου ένας υπερ-σεισμός στην Κωνσταντινούπολη – Πού θα έχει επίκεντρο

2017-05-22 22:40

Μια νέα μελέτη Γερμανών επιστημόνων εκτιμά ότι το πιθανότερο είναι πως ο σεισμός θα προέλθει από το ανατολικό μέρος της θάλασσας του Μαρμαρά

Οι επιστήμονες θεωρούν θέμα χρόνου πότε θα πλήξει την Κωνσταντινούπολη ένας νέος μεγάλος σεισμός, πιθανού μεγέθους επτά βαθμών ή και μεγαλύτερος. Μια νέα μελέτη Γερμανών επιστημόνων εκτιμά ότι το πιθανότερο είναι πως ο σεισμός στην Τουρκία θα προέλθει από το ανατολικό μέρος της θάλασσας του Μαρμαρά (το ρήγμα της Βόρειας Ανατολίας διατρέχει τη θάλασσα του Μαρμαρά και περνά ξυστά από την πόλη).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον σεισμολόγο Μάρκο Μπόνχοφ του Γερμανικού Κέντρου Ερευνών για τις Γεωεπιστήμες GFZ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό γεωφυσικής «Geophysical Journal International», δήλωσαν ότι η εκτίμηση αυτή έχει θετικές και αρνητικές όψεις.

«Αυτά είναι τόσο καλά όσο και κακά νέα για μια πόλη άνω των 15 εκατομμυρίων κατοίκων» δήλωσε ο Μπόνχοφ. «Τα καλά νέα είναι ότι καθώς η μετάδοση του σεισμού στο ρήγμα θα γίνει προς τα ανατολικά, θα έχει κατεύθυνση μακριά από την πόλη. Τα κακά νέα είναι ότι θα υπάρξει ένα πολύ μικρό περιθώριο μόνο λίγων δευτερολέπτων για προειδοποίηση».

Το περιθώριο προειδοποίησης θεωρείται σημαντικό για να δοθεί από τις Αρχές εντολή να ανάψουν κόκκινα τα φανάρια στους δρόμους, να μπλοκαρισθούν γέφυρες και τούνελ και να τεθούν εκτός λειτουργίας ζωτικές υποδομές.

Οι εκτιμήσεις των ερευνητών βασίζονται στην ανάλυση πολυάριθμων μικροσεισμών που έχουν συμβεί και συνεχίζουν να συμβαίνουν κατά μήκος της θάλασσας του Μαρμαρά. Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι προς τα δυτικά της πόλης, στο δυτικό τμήμα της θάλασσας του Μαρμαρά, η τεκτονική ενέργεια εκτονώνεται κάπως, καθώς η μία τεκτονική πλάκα συγκρούεται με την άλλη και βυθίζεται από κάτω της με πολύ αργό ρυθμό. Όμως στα ανατολικά οι δύο πλάκες φαίνονται τελείως «κλειδωμένες» η μία απέναντι στην άλλη, με συνέπεια συνεχώς να συσσωρεύεται ενέργεια, η οποία κάποια στιγμή θα επιζητήσει να εκτονωθεί με ένα μεγάλο σεισμό.

Αν, παρά τις εκτιμήσεις, σύμφωνα με τους ερευνητές, ο επόμενος σεισμός τελικά προέλθει από το δυτικό τμήμα της θάλασσας του Μαρμαρά, τότε τα καλά νέα θα είναι ότι η Κωνσταντινούπολη θα έχει ένα κάπως μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο να προειδοποιηθεί. Όμως, από την άλλη, καθώς ο σεισμός θα κινηθεί προς τα ανατολικά, θα συναντήσει και θα «ταρακουνήσει» την πόλη πιο σοβαρά από ό,τι αν είχε «γεννηθεί» στην ανατολική θάλασσα του Μαρμαρά.

Νταλίκα σέρνει αυτοκίνητο για χιλιόμετρα χωρίς να το πάρει χαμπάρι! [video]

2017-04-24 15:21

Είχε τρακάρει στο πίσω μέρος της νταλίκας, αλλά ο οδηγός της δεν έκανε τον κόπο να κοιτάξει τον καθρέφτη του!

Ευτυχώς ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν έπαθε τίποτε, όμως είναι απορίας άξιο πώς ο νταλικέρης συνέχιζε να τον σέρνει σαν να μη συνέβαινε τίποτε.

Μια ματιά στον αριστερό του καθρέφτη να είχε ρίξει, θα έβλεπε το αυτοκίνητο αφού δεν το έκρυβε τίποτε και φαινόταν καθαρά να σέρνεται τρακαρισμένο, σκαρφαλωμένο στους τροχούς του ρυμουλκούμενου, με καπνούς να βγαίνουν από τα λάστιχά του!

Η περιγραφή στο video δεν λέει πώς συνέβη το ατύχημα, μόνο ότι, αφού συνέβη, ο νταλικέρης συνέχισε την πορεία του για 6-7 χιλιόμετρα. Και δεν σταμάτησε από μόνος του, αλλά αφού μπήκε μπροστά του ένα αυτοκίνητο που είχε δει τον άτυχο οδηγό να χειρονομεί απελπισμένα – όπως θα τον δείτε κι εσείς στο video!

Σύμφωνα με την Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων της California, δεν υπήρχε εγκληματική πρόθεση από τη μεριά του νταλικέρη, οπότε όλοι αφέθηκαν ελεύθεροι. Είναι ανησυχητικό όμως το πόσο λίγη προσοχή έδειχνε ο επαγγελματίας οδηγός σε ό,τι συνέβαινε γύρω του…

[Πηγή: CarScoops]

Ντοκουμέντο: Εκλογικός κατάλογος Δήμου Ομιλαίων τού 1891

2017-04-22 20:22

Οι αυτοδιοικητικές εκλογές 1891 διεξήχθησαν στην Ελλάδα την Κυριακή 5 Ιουλίου του 1891, με το πολύπλοκο εκλογικό σύστημα του "σφαιριδίου".

Ο εκλογικός κατάλογος τού Δήμου Ομιλαίων πού δημοσιεύουμε προέρχεται από τα Γενικά αρχεία τού κράτους.

Σύντομα θα ακολουθήσει δημοσίευση εκλογικών καταλόγων του 1865 καί του 1891 καί γιά τούς άλλους Δήμους της Δυτικής Φθιώτιδας

Η εγγραφή των εκλογέων έγινε με αλφαβητική σειρά με βάση το επώνυμο των εκλογέων καί περιλαμβάνει: Αριθμό μητρώου αρρένων,ονοματεπώνυμο, όνομα πατρός, ηλικία, επάγγελμα. Χαρακτηριστική είναι η απουσία εκλογέων γυναικών.

Οι πλειονότητα των κατοίκων δηλώνουν γεωργοί, αναφέρονται δε και επαγγέλματα όπως Ποιμήν, Δημοδιδάσκαλος, Ράπτης, Έμπορος, Παντοπώλης,Κρεοπώλης κλπ.

Το 1891 στον Δήμο Ομιλαίων ανήκαν,με την σειρά και το όνομα τού καταλόγου,τα εξής χωριά:

  1. Γαρδίκιον
  2. Στάγια (Πλάτανος)
  3. Κυριακοχώριον
  4. Νικολίτσα (Νικολίτσι)
  5. Αργύρια
  6. Κολοκυθιά
  7. Σέλιανη (Μάρμαρα)
  8. Μόστροβον (Περιβόλι)

Γιά καλύτερη ανάγνωση, "πατήστε" πάνω στις εικόνες πού ακολουθούν γιά μεγέθυνση

Ντοκουμέντο: Εκλογικός κατάλογος τού 1865 τού Δήμου Σπερχειάδος

2017-04-19 16:29

Οι Ελληνικές βουλευτικές εκλογές 1865, διεξήχθησαν από την Κυβέρνηση Κουμουνδούρου στις 4 Μαΐου 1865, με βάση το νόμο που είχε ψηφίσει η εν Αθήναις Β' Εθνική Συνέλευση, που προέβλεπε έναν βουλευτή για «κάθε 10.000 ψυχές». Απετέλεσαν τις πρώτες εκλογές με το νέο Σύνταγμα του 1864 σε ισχύ, τις πρώτες βουλευτικές μετά την περίοδο βασιλείας του Όθωνα και είχαν αναβληθεί για μικρό χρονικό διάστημα λόγω της παραίτησης της Κυβέρνησης Κωνστ. Κανάρη στις αρχές Μαρτίου.

 Αντί ψηφοδελτίου οι εκλογές έγιναν με σφαιρίδιο λόγω του μεγάλου αριθμού αναλφάβητων, ενώ για πρώτη φορά ψήφισαν οι κάτοικοι της Επτανήσου, η οποία είχε ενωθεί με την Ελλάδα το 1864.

Ο Κουμουνδούρος απέσπασε την σχετική πλειοψηφία στη Βουλή με περίπου 80 έδρες σε σύνολο 181, ανέλαβε την πρωθυπουργία αλλά παραιτήθηκε επειδή καταψηφίστηκε το οικονομικό πρόγραμμα.

Από την Φθιώτιδα εξελέγησαν βουλευτές από όλα τα κόμματα οι εξής : Σ. Πλέσσας, Α. Χατζόπουλος, Δ. Τσιριμώκος και Δ. Χατζίσκος.

Ο εκλογικός κατάλογος τού Δήμου Σπερχειάδος πού δημοσιεύουμε προέρχεται από τα Γενικά αρχεία τού κράτους.

Σύντομα θα ακολουθήσει δημοσίευση εκλογικών καταλόγων του 1865 καί του 1891 καί γιά τούς άλλους Δήμους της Δυτικής Φθιώτιδας

Η εγγραφή των εκλογέων έγινε με αλφαβητική σειρά με βάση το βαφτιστικό όνομα των εκλογέων καί περιλαμβάνει: Ονοματεπώνυμο, όνομα πατρός, ηλικία, επάγγελμα. Χαρακτηριστική είναι η απουσία εκλογέων με ηλικία άνω των 70 καί φυσικά η απουσία εκλογέων γυναικών.

Οι πλειονότητα των κατοίκων δηλώνουν γεωργοί, αναφέρονται δε και επαγγέλματα όπως Ποιμήν, Δημοδιδάσκαλος, Ράπτης, Έμπορος, Παντοπώλης,Κρεοπώλης κλπ.

Το 1865 στον Δήμο Σπερχειάδος ανήκαν,με την σειρά τού καταλόγου,τα εξής χωριά:

  1. Αγά(Σπερχειάδα)
  2. Κλωνί
  3. Χαλίλη(Μεσοποταμία)
  4. Παλαιοβράχα
  5. Φτέρη
  6. Καμπιά
  7. Στάγια(Πλάτανος)
  8. Κυριακοχώρι
  9. Νικολίτσι
  10. Αργύρια
  11. Κουφόδενδρα(Σπερχειάδας)
  12. Γυφτοχώρι(Άνω Καλιθέα)
  13. Μπρούφλιανη(Δίλοφο)
  14. Κολοκυθιά

Γιά καλύτερη ανάγνωση, "πατήστε" πάνω στις εικόνες πού ακολουθούν γιά μεγέθυνση

 

Γιατί βάφουμε κόκκινα αυγά την Μεγάλη Πέμπτη

2017-04-13 16:07

Φωτογραφία: Shutterstock

Ενα από τα πιο διαδεδομένα έθιμα του Πάσχα είναι το βάψιμο των αυγών τη Μεγάλη Πέμπτη. Τα χρωματιστά αυγά τα συναντάμε στην αρχαιότητα, στη Ρώμη, στην Ελλάδα, στην Κίνα, στην Αίγυπτο, ως δώρα στις ανοιξιάτικες γιορτές μαζί με κουνέλια τα οποία είναι σύμβολο της γονιμότητας.

Πώς ακριβώς όμως, καταλήγουμε στην επιλογή του κόκκινου χρώματος, δεν είναι ξεκάθαρο. Οι εξηγήσεις που υπάρχουν είναι πολλές. Μία από τις πιο αποδεκτές είναι πως το κόκκινο συμβολίζει το αίμα και τη θυσία του Ιησού. Οι άλλες ερμηνείες, έχουν πρωταγωνίστριές τους, τρεις γυναίκες: Την Παναγία, τη Μαγδαληνή και μία δύσπιστη ανώνυμη γυναίκα.

Μία εξήγηση που δίνεται συχνά, λέει ότι η Παναγία πήρε ένα καλάθι αυγά και τα πρόσφερε στους φρουρούς Του Υιού της, ικετεύοντάς τους να του φέρονται καλά. Όταν τα δάκρυά της έπεσαν πάνω στα αυγά, αυτά βάφτηκαν κόκκινα!

Μία άλλη ιστορία συνδέει το κόκκινο χρώμα με τη Μαρία Μαγδαληνή. Οταν ο Ρωμαίος αυτοκράτορας ενημερώθηκε για την Ανάσταση του Χριστού, τη θεώρησε τόσο απίθανη «όσο και το να βαφτούν τα αυγά κόκκινα». Η Μαρία Μαγδαληνή τότε, χρωμάτισε μερικά αυγά κόκκινα και του τα πήγε για να του επιβεβαιώσει το γεγονός.

Shutterstock

Μία παραλλαγή της παραπάνω ιστορίας, θέλει μία γυναίκα να μην πιστεύει την είδηση της Ανάστασης Του Ιησού και να λέει: «Όταν τα αυγά που κρατώ θα γίνουν κόκκινα, τότε θα αναστηθεί και ο Χριστός». Και τότε αυτά έγιναν κόκκινα.

Το έθιμο του τσουγκρίσματος των αυγών ξεκίνησε μάλλον στη Βόρεια Αγγλία ως παιχνίδι: Ο κάτοχος του πιο γερού αυγού, ήταν ο νικητής. Κανονικά πάντως το πρώτο αυγό που βάφεται σε κάθε σπίτι ανήκει στην Παναγία και δεν πρέπει να το τσουγκρίζουμε.

Πολλές νοικοκυρές ακόμα και σήμερα το φυλάνε στο εικονοστάσι όλο το χρόνο μέχρι το επόμενο Πάσχα, αφού λένε πως δεν χαλάει όλη τη χρονιά.

iefimerida.gr

9 Απριλίου 1941 - Αυτοκτονεί ο Υποστράτηγος Ιωάννης Δ. Ζήσης από την Μάκρη Μακρακώμης

2017-04-09 15:39

Ο Ιωάννης Δ. Ζήσης (Μάκρη Φθιώτιδας 1881 –Έβρος 7 Απριλίου 1941) υπήρξε Υποστράτηγος του Ελληνικού Στρατού.
Κατά τη Μάχη των Οχυρών, τον Απρίλιο του 1941, υπηρέτησε ως Διοικητής της Ταξιαρχίας του Έβρου η οποία είχε αναλάβει να είναι διατεταγμένη από τη λίμνη Βιστωνίδα μέχρι τον Έβρο ποταμό. Στις 7 Απριλίου 1941 και μετά την είσοδο των Γερμανών στη Θράκη, τα τμήματα προκαλύψεως της Ταξιαρχίας, προ του κινδύνου της αιχμαλωσίας από τους Γερμανούς, πέρασαν στο τουρκικό έδαφος όπου και αφοπλίστηκαν από τους Τούρκους στα Ύψαλα της Ανατολικής Θράκης. Γλύτωσε μόνο ένα μικρό τμήμα της Ταξιαρχίας, το οποίο, αφού συμπτύχθηκε στη Μάκρη, προωθήθηκε στο εσωτερικό της χώρας. Οι Έλληνες, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, παρέδωσαν τον οπλισμό τους και τότε οι Τούρκοι τους ανακοίνωσαν ότι θα παρέμεναν σε στρατόπεδο συγκέντρωσης μέχρι το τέλος του πολέμου. O Υποστράτηγος Ζήσης, βλέποντας ότι γλύτωσε τη μονάδα του από τη Γερμανική αιχμαλωσία αλλά αυτή οδηγήθηκε στην τουρκική, αποσύρθηκε και αυτοκτόνησε με περίστροφο, στις 9 Απριλίου.
Το όνομά του δόθηκε σε στρατόπεδο της Αλεξανδρούπολης, το οποίο σήμερα ονομάζεται Στρατόπεδο "Ζήση"

 

Τέλειο κόλπο για να εξαφανίσεις τις μυρωδιές από τα ρούχα σου

2017-04-09 12:33

Συχνά τα ρούχα που μένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα αφόρετα στην ντουλάπα ή κι εκείνα που αποθηκεύονται στο πατάρι, αρχίζουν να χάνουν το ευωδιαστό τους άρωμα.

Ετσι όταν θέλεις να τα φορέσεις, διαπιστώνεις πως θα πρέπει να τα βάλεις και πάλι στο πλυντήριο.

Λογικό όμως να μην υπάρχει τόσος διαθέσιμος χρόνος, αφού την πλύση ακολουθεί το σιδέρωμα, το δίπλωμα και η επανατοποθέτηση τους.

Αν όλα αυτά σου φαίνονται βουνό, τότε υπάρχει ένα μικρό μυστικό που θα σου λύσει τα χέρια και θα δώσει ξανά ζωή και άρωμα στα ρούχα σου, εξαφανίζοντας τις δυσάρεστες μυρωδιές, που δεν σου επιτρέπουν να τα χαρείς άμεσα.

Δεν πρόκειται για κάποιο αρωματικό προϊόν της αγοράς, αλλά για ένα ποτό που βρίσκεται πιθανότατα και στο δικό σου home bar, τη βότκα!

Θα χρειαστείς ένα μπουκάλι σπρέι, το οποίο θα πρέπει να καθαρίσεις πολύ καλά, ώστε να μην έχει κάποια υπολείμματα από άλλο υγρό. Βάλε μέσα λίγη ποσότητα από το ποτό και μην το διαλύεις με νερό. Ψέκασε ελαφρά όλες τις περιοχές που έχουν άσχημη μυρωδιά ή κυρίως μυρωδιά μούχλας. Το αλκοόλ εξοντώνει τα βακτήρια που προκαλούν τις δυσάρεστες οσμές. Αυτό είναι το κόλπο που χρησιμοποιούν οι περφόρμερς του Μπρόντγουεϊ για να διατηρήσουν τη φρεσκάδα στα κοστούμια τους!

Το «βαπόρι απ’ την Περσία» που μετέφερε 11 τόνους χασίσι μυρωδάτο

2017-04-08 16:14

Έντεκα τόνους «εκλεκτό» χασίς μετέφερε το υπό κυπριακή σημαία πλοίο «Γκλόρια», που «πιάστηκε» στην Κορινθία, τις πρώτες ημέρες του Ιανουάριου του 1977, όταν «ομάδες κρούσεως του λιμενικού και βατραχάνθρωποι έκαναν έφοδο». Στις 8 του ίδιου μήνα, οι ελληνικές εφημερίδες της εποχής είχαν εξασφαλίσει ένα δυνατό πρωτοσέλιδο θέμα, κάνοντας λόγο για «το μεγαλύτερο λαθρεμπρόριο στα παγκόσμια χρονικά».

Την ιστορία του πλοίου και του πληρώματός του χώρεσε σε μερικούς στίχους ο σπουδαίος Βασίλης Τσιτσάνης, ο οποίος εμπνεύστηκε από την υπόθεση που έφτασε στα αυτιά του για να γράψει τη μεγάλη επιτυχία «Το βαπόρι από την Περσία». Το βαπόρι βέβαια δεν ήταν από την Περσία, αλλά από τον Λίβανο, κατά τα άλλα όμως στους στοίχους καταφέρνει και συμπυκνώνει την υπόθεση που τραγουδάμε μέχρι τις μέρες μας.

meaksdalf

Στο πρωτοσέλιδό της, την 8η Ιανουαρίου του 1977, η εφημερίδα «Μακεδονία» κυκλοφόρησε με τίτλο «11 τόνοι χασίς κατασχέθηκαν σε κυπριακό πλοίο στον Ισθμό» και έγραφε: Η μεγαλύτερη στα παγκόσμια, ίσως, χρονικά λαθρεμπορίου χασίς υπόθεση, απασχολεί τις λιμενικές και τις δικαστικές αρχές και φυσικά, άλλα ανώτερα κλιμάκια, αρμόδια για τις υποθέσεις των ναρκωτικών. Σ’ ένα μικρό φορτηγό, ένα μότορσιπ 480 κόρων υπό κυπριακή σημαία, το «Γκλόρια», βρέθηκαν 10 τόνοι και 700 κιλά κατεργασμένου χασίς, εκλεκτής ποιότητας, που η αξία του υπολογίζεται, μέτρια, σε 4.000.000.000 δραχμές.

Το ίδιο ρεπορτάζ σημείωνε πως το «Γκλόρια», «που μπορεί όταν ξεκίνησε από ένα λιμανάκι στα βορεινά της Βηρυτού, να λεγόταν αλλιώς και εν πλω να άλλαξε ένα ή δύο ονόματα, ένα πειρατικό, τέλος πάντων, παλιοκάραβο έφτασε την Πέμπτη το βράδυ στο λιμάνι της Ίσθμιας, του κόλπου των Μεγάρων, και ζήτησε πλοηγό να περάσει τον Ισθμό και να βγει στον Κορινθιακό. Μετέφερε, δηλώθηκε, κεντήματα του Λιβάνου και προορισμός του ήταν το Άμστερνταμ, Ρότερνταμ, Αμβέρσα ή άλλα λιμάνια της βορείου Ευρώπης – υπάρχει και η πληροφορία ότι ο πραγματικός προορισμός ήταν η Ιταλία, με κανονικές φορτωτικές από τη Βηρυττό. Πλήρωμα, αντί των επτά, κατά την κανονική σύνθεση, τρεις μόνο Έλληνες, ο Νικόλαος Ξανθόπουλος, πλοίαρχος, […] ο Βασίλειος Ζώης και ο Στ. Μπαζέκης. […] Και δύο συνοδοί του φορτίου, Τούρκοι, 23 χρόνων και 42 χρόνων, γεωργοί, μπορεί αδέρφια, μπορεί θείος και ανεψιός, πάντως συγγενείς».

Το χασίς σε τρεις ποιότητες, συσκευασμένο σε πλάκες του ενός κιλού, τυλιγμένο με γάζα και ανά 100 ή 200 κιλά σε σάκους μάλλον πολυτελείς, τριών χρωμάτων, κρεμ, μπλε και γκρι, με σφραγίδες του λιβανέζικου τελωνείου, έγραφε η «Μακεδονία».

e

Η «Ελευθεροτυπία», με τίτλο «11 τόνοι χασίς στον Ισθμό», έγγραφε στο πρωτοσέλιδό της πως «κατασχέθηκε η μεγαλύτερη ποσότητα στην ιστορία διώξεως των ναρκωτικών» και ότι «το φορτίο, αξίας 4 δισ. πήγαινε από το Λίβανο στα εργαστήρια λευκού θανάτου της Αμβέρσας». Το ίδιο ρεπορτάζ ανέφερε πως πιάστηκαν δύο Τούρκοι και καταζητούνται δύο Λιβανέζοι.

Ήταν προμελετημένοι, καρφωτοί και λαδωμένοι

«Οι λιμενικοί είχαν πληροφορίες, από μακρό διάστημα, ότι κάποιο καράβι – είχαν και την περιγραφή του – επρόκειτο να περάσει από την νότιο Πελοπόννησο ή από τον Ισθμό, με προορισμό ξένα λιμάνια, γεμάτο χασίς, με εκπληκτικά μεγάλη ποσότητα του ναρκωτικού. […] Οι περισσότεροι λένε ότι η πληροφορία ήλθε κατευθείαν από τον Λίβανο. Λένε ακόμα πως οι Έλληνες του Γκλόρια ειδοποίησαν και το γιατί δεν θα ήταν στην περίπτωση αυτή, αν η υπόθεση είναι σωστή, περίεργο, γιατί η αμοιβή στους καταδίδοντας ναρκωτικά είναι τεράστια. Προβλέπει ο νόμος ένα ικανό ποσοστό για τους καταδίδοντας και βοηθούντας τις αρμόδιες αρχές στην ανακάλυψη ναρκωτικών», ανέφερε το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Μακεδονία».

pl
Φωτογραφία από το εξώφυλλο της εφημερίδας «Μακεδονία»

Οι πληροφορίες που είδαν αργότερα το φως της δημοσιότητας αποκάλυψαν ότι ο πλοίαρχος του «Γκλόρια» Νίκος Ξανθόπουλος ή «Κάπτεν Νικ» ήταν συνεργάτης των αμερικανικών υπηρεσιών δίωξης ναρκωτικών και η υπόθεση ήταν «στημένη» (ήταν προμελετημένοι, καρφωτοί και λαδωμένοι, όπως επισημαίνει ο Τσιτσάνης στο τραγούδι του). Κατά τη σύλληψη, ο «Κάπτεν Νικ» και οι άλλοι δύο Έλληνες ναυτικοί δεν έφεραν καμία αντίσταση. Οι δύο Τούρκοι (δυο μεμέτια, τα καημένα, μεσ’ στο κόλπο ήταν μπλεγμένα, κατά τον Τσιτσάνη), κρύφτηκαν αρχικά στις καμπίνες, για να παραδοθούν στη συνέχεια στις Αρχές, αφού οι άντρες του λιμενικού τους έριξαν καπνογόνα, αναγκάζοντας τους να ανέβουν στο κατάστρωμα. Παραλήπτες του φορτίου, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν λιβανέζοι υπήκοοι στην Αμβέρσα ή το Άμστερνταμ.

Ο «Κάπτεν Νικ», όπως γράφει ο Ηρακλής Ευστρατιάδης στο βιβλίο του «Μια ιστορία... ένα τραγούδι» (εκδόσεις Τουμπής), με τα εκάστοτε καράβια που είχε στην κατοχή του, είχε γυρίσει όλες τις θάλασσες του κόσμου και είχε γνωρίσει τους πάντες γύρω από τα κυκλώματα του εμπορίου ναρκωτικών, από τις χώρες παραγωγής μέχρι και τον τελευταίο παραλήπτη χοντρέμπορο.

Λαθρέμπορος τσιγάρων στην αρχή της καριέρας του και ο ίδιος, διαφοροποιήθηκε στην πορεία, εξαιτίας του θανάτου ενός αδελφικού του φίλου από υπερβολική δόση μορφίνης. Από τότε ορκίστηκε στην καταπολέμηση των ναρκωτικών. Αποδέχτηκε την πρόταση της DEA το 1964 και από τότε εισχωρούσε στα κανάλια των ναρκωτικών και έδινε πληροφορίες σχετικά με την διακίνηση. Μερικές φορές, όπως στην περίπτωση του «Γκλόρια», παραλάμβανε ο ίδιος το εμπόρευμα με το καράβι του, ως μεταφορέας και το παρέδιδε στις λιμενικές αρχές.

t
Φωτογραφία από το εξώφυλλο της εφημερίδας «Μακεδονία»

Οι δυο Τούρκοι οδηγήθηκαν στις φυλακές του Ναυπλίου. Ο ίδιος ο «Κάπτεν Νικ» και το πλήρωμα του, μετά τις αρχικές υποτιθέμενες συλλήψεις, δέχτηκαν τα συγχαρητήρια του αρχηγού Υ.Ε.Ν. Παπαδόγγονα. Το υπουργείο Οικονομικών όρισε ως αμοιβή για τη μεγάλη επιτυχία 7.800.000 δραχμές. Ο «Κάπτεν Νικ» από αυτά πήρε 1.500.000 δρχ., τα υπόλοιπα τα μοιράστηκαν… διάφοροι αξιωματικοί.

Ο Τσιτσάνης και «Το βαπόρι από την Περσία»

Το ίδιο έτος, οι θαμώνες του «Σκοπευτηρίου», όπου έβγαινε στο πάλκο ο Τσιτσάνης μαζί με τη Λιζέτα Νικολάου, μαθαίνουν ένα καινούργιο, ακυκλοφόρητο τραγούδι. Δεν ήταν άλλο από «Το βαπόρι απ’ την Περσία», που εξιστορούσε την υπόθεση του «Γκλόρια» και του πληρώματός του. «Ήταν Σάββατο. Πιάνω από δω, πιάνω από κει... Δεν μου άρεσε το τέμπο. Μετά έγραψα τη δεύτερη στροφή πίσω από ένα αγγελτήριο γάμου. Μετά μου ήρθαν στον νου οι μουσικές που γύρευα και όλα πήγαν ρολόι», είχε πει ο ίδιος ο Τσιτσάνης.

Μέχρι να μπει στο στούντιο, το τραγούδι είχε γίνει ήδη τεράστια επιτυχία, με αποτέλεσμα να το ξέρουν όλοι, όταν πλέον κυκλοφόρησε σε δίσκο τον Απρίλιο του 1977. Στις αρχές του 1984, λίγο μετά τον θάνατο του Βασίλη Τσιτσάνη (18 Ιανουαρίου 1984), το τραγούδι απασχόλησε ευρέως για νομικούς λόγους. Τον Δεκέμβριο του 1983, ο αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Σπύρος Κανίνιας, το άκουσε σε μία εκπομπή της ΕΡΤ και με έγγραφό του στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, στις 2 Φεβρουαρίου 1984, ζήτησε να γίνουν όλες οι «νόμιμες ενέργειες», κρίνοντας ότι συντελεί στη διάδοση των ναρκωτικών.

Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Δημήτριος Μαλακάσης, ο οποίος ανέλαβε την προκαταρκτική εξέταση της υπόθεσης έκρινε στο πόρισμά του, πως το τραγούδι δεν ωθεί στη χρήση και διάδοση των ναρκωτικών και έθεσε τη δικογραφία στο αρχείο. Οι στίχοι της μεγάλης επιτυχίας του Τσιτσάνη τραγουδιούνται μέχρι σήμερα...

Το βαπόρι από την Περσία
Μουσική-Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης

Το βαπόρι απ’ την Περσία
πιάστηκε στην Κορινθία
Τόννοι έντεκα γεμάτο
με χασίσι μυρωδάτο

Τώρα κλαίν’ όλα τ’ αλάνια
που θα μείνουνε χαρμάνια

Βρε κουρνάζε μου τελώνη
τη ζημιά ποιος τη πληρώνει
Και σ’ αυτή την ιστορία
μπήκαν τα λιμεναρχεία

Τώρα κλαίν’ όλα τ’ αλάνια
που θα μείνουνε χαρμάνια

Ήταν προμελετημένοι
καρφωτοί και λαδωμένοι
Δυο μεμέτια, τα καημένα,
μεσ’ στο κόλπο ήταν μπλεγμένα

Τώρα κλαίν’ όλα τ’ αλάνια
που θα μείνουνε χαρμάνια.

Προϊόντα: 1 - 10 από 1538
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>